Pereiti prie pagrindinio turinio

V. Nurodomieji kelio ženklai

1. Nurodomieji kelio ženklai nustato arba panaikina tam tikrą eismo tvarką ir yra šie:
Nr.PavadinimasŽenklasPaaiškinimas
501AutomagistralėAutomagistralėAutomagistralėKelio, kuriame galioja automagistralėse nustatyta eismo tvarka, pradžia
502Automagistralės pabaigaAutomagistralės pabaigaAutomagistralės pabaigaKelio, kuriame galioja automagistralėse nustatyta eismo tvarka, pabaiga
503Vienpusis eismasVienpusis eismasKelias arba važiuojamoji dalis, kur transporto priemonių eismas per visą plotį vyksta viena kryptimi
504Vienpusio eismo pabaigaVienpusio eismo pabaigaVienpusio eismo pabaiga
505Įvažiavimas į vienpusio eismo keliąĮvažiavimas į vienpusio eismo keliąNurodoma, kad įvažiuojama į vienos krypties eismo kelią arba važiuojamąją dalį
506Įvažiavimas į vienpusio eismo keliąĮvažiavimas į vienpusio eismo keliąNurodoma, kad įvažiuojama į vienos krypties eismo kelią arba važiuojamąją dalį
507Eismo kryptys sankryžojeEismo kryptys sankryžojeNurodo eismo juostų skaičių ir kryptis, kuriomis leidžiama važiuoti kiekviena eismo juosta. Kai leidžiama sukti į kairę, iš kairės kraštinės eismo juostos leidžiama ir apsisukti
508Eismo kryptis sankryžoje tiesiaiEismo kryptis sankryžoje tiesiaiSankryžoje nurodo eismo kryptį, kuria leidžiama važiuoti šia eismo juosta
509Eismo kryptis sankryžoje į dešinęEismo kryptis sankryžoje į dešinęSankryžoje nurodo eismo kryptį, kuria leidžiama važiuoti šia eismo juosta
510Eismo kryptis sankryžoje į kairęEismo kryptis sankryžoje į kairęSankryžoje nurodo eismo kryptį, kuria leidžiama važiuoti šia eismo juosta. Kai leidžiama sukti į kairę, iš kairės kraštinės eismo juostos leidžiama ir apsisukti
511Eismo kryptis sankryžoje tiesiai ir į dešinęEismo kryptis sankryžoje tiesiai ir į dešinęSankryžoje nurodo eismo kryptį, kuria leidžiama važiuoti šia eismo juosta
512Eismo kryptis sankryžoje tiesiai ir į kairęEismo kryptis sankryžoje tiesiai ir į kairęSankryžoje nurodo eismo kryptį, kuria leidžiama važiuoti šia eismo juosta. Kai leidžiama sukti į kairę, iš kairės kraštinės eismo juostos leidžiama ir apsisukti
513Eismo juostos pradžia iš dešinėsEismo juostos pradžia iš dešinėsPapildoma eismo juosta arba lėtėjimo juostos pradžia. Iš kelio išsukančios transporto priemonės turi persirikiuoti į lėtėjimo juostą, į kalną važiuojančios transporto priemonės, kurios negali važiuoti greičiau už važiuojančias paskui jas, turi persirikiuoti į papildomą eismo juostą
514Eismo juostos pradžia iš kairėsEismo juostos pradžia iš kairėsPapildomos eismo juostos važiuojamojoje dalyje iš kairės pusės pradžia ir eismo juostų važiuoti ta kryptimi skaičius
515Dešinės eismo juostos pabaigaDešinės eismo juostos pabaigaPapildomos eismo juostos arba greitėjimo juostos pabaiga
516Kairės eismo juostos pabaigaKairės eismo juostos pabaigaEismo juostos, esančios kairėje važiuojamosios dalies pusėje, pabaiga
517Eismo kryptys eismo juostoseEismo kryptys eismo juostoseNurodo eismo kryptis eismo juostose
518Eismo kryptys eismo juostoseEismo kryptys eismo juostoseNurodo eismo kryptis eismo juostose
519Eismo kryptys eismo juostoseEismo kryptys eismo juostoseNurodo eismo kryptis eismo juostose ir važiavimo trajektoriją
520Eismo kryptys ir apribojimaiEismo kryptys ir apribojimaiKelio ženkle pavaizduoto draudžiamojo arba nukreipiamojo kelio ženklo reikalavimai galioja ta eismo juosta važiuojančioms transporto priemonėms ruože iki artimiausios sankryžos
521Eismo juostos pradžia ir apribojimaiEismo juostos pradžia ir apribojimaiTransporto priemonės, kurioms galioja kelio ženkle nurodyti apribojimai, turi persirikiuoti į prasidėjusią eismo juostą
522Eismas juostoseEismas juostose Eismas juostoseNurodo, kad kraštinė eismo juosta sankryžoje skirta į kelią įvažiuojančioms transporto priemonėms. Kitiems vairuotojams įvažiuoti į ją leidžiama tik už sankryžos
523Eismo juosta maršrutiniam transportuiEismo juosta maršrutiniam transportuiNurodo eismo juostą, skirtą maršrutiniam transportui, važiuojančiam ta pačia kryptimi kaip ir visas transporto priemonių srautas. Kai kelio ženklas naudojamas su galiojimo laiką nurodančiomis papildomomis lentelėmis, nurodo, kad maršrutiniam transportui skirta eismo juosta galioja nurodytu laiku
524Kelias su eismo juosta maršrutiniam transportuiKelias su eismo juosta maršrutiniam transportuiKelias, kuriame maršrutinis transportas važiuoja specialiai skirta eismo juosta prieš transporto priemonių srautą. Kai kelio ženklas naudojamas su galiojimo laiką nurodančiomis papildomomis lentelėmis, nurodo, kad maršrutiniam transportui skirta eismo juosta galioja nurodytu laiku
525Įvažiavimas į kelią su eismo juosta maršrutiniam transportuiĮvažiavimas į kelią su eismo juosta maršrutiniam transportuiNurodo, kad įvažiuojama į kelio ženklu „Kelias su eismo juosta maršrutiniam transportui“ pažymėtą kelią
526Įvažiavimas į kelią su eismo juosta maršrutiniam transportuiĮvažiavimas į kelią su eismo juosta maršrutiniam transportuiNurodo, kad įvažiuojama į kelio ženklu „Kelias su eismo juosta maršrutiniam transportui“ pažymėtą kelią
527Apsisukimo vietaApsisukimo vietaApsisukimo ne sankryžoje vieta
528Stovėjimo vietaStovėjimo vietaTransporto priemonių stovėjimo vieta
529Stovėjimo ribotą laiką vietaStovėjimo ribotą laiką vietaStovėjimo vieta, kurioje transporto priemonėms leidžiama stovėti ne ilgiau, negu nurodyta
530Stovėjimo nurodytu laiku vietaStovėjimo nurodytu laiku vietaStovėjimo vieta, kurioje transporto priemonėms leidžiama stovėti tik nurodytu laiku, išskyrus skiriamuoju ženklu „Asmuo su negalia“ arba asmens su negalia automobilio statymo kortele pažymėtas transporto priemones
531Rezervuota stovėjimo vietaRezervuota stovėjimo vietaStovėjimo vieta, kurioje transporto priemonėms leidžiama stovėti tik su specialiais leidimais. Ne elektroniniai leidimai tvirtinami už priekinio stiklo.
532Stovėjimo vieta ir maršrutinis transportasStovėjimo vieta ir maršrutinis transportasStovėjimo vieta, prie kurios yra maršrutinio transporto stotelė. Palikus stovėti transporto priemonę, toliau galima važiuoti maršrutiniu transportu
533Pėsčiųjų perėjaPėsčiųjų perėjaPerėjimo per kelią vieta
534Pėsčiųjų perėjaPėsčiųjų perėjaPerėjimo per kelią vieta
535Požeminė pėsčiųjų perėjaPožeminė pėsčiųjų perėja
536Požeminė pėsčiųjų perėjaPožeminė pėsčiųjų perėja
537Pėsčiųjų perėja virš kelioPėsčiųjų perėja virš kelio
538Pėsčiųjų perėja virš kelioPėsčiųjų perėja virš kelio
539Rekomenduojamas greitisRekomenduojamas greitisGreitis, kuriuo rekomenduojama važiuoti tame kelio ruože iki artimiausios sankryžos. Kai kelio ženklas pastatytas kartu su įspėjamuoju kelio ženklu, rekomendacija galioja pavojingame ruože
540Zona, kurioje draudžiama stovėtiZona, kurioje draudžiama stovėtiNurodytu laiku, o jeigu laikas nenurodytas, – visą parą transporto priemonėms draudžiama stovėti visuose keliuose, esančiuose teritorijoje už kelio ženklo, išskyrus specialiai stovėti skirtas vietas, pažymėtas atitinkamais kelio ženklais ir (ar) horizontaliuoju ženklinimu
541Stovėjimo zonaStovėjimo zonaTransporto priemonėms galima stovėti visuose keliuose, esančiuose teritorijoje už kelio ženklo. Kai nurodytas laikas, kelio ženklas galioja tik tuo laiku
542Riboto greičio zonaRiboto greičio zonaVisuose keliuose, esančiuose teritorijoje už kelio ženklo, draudžiama važiuoti greičiau (km/h), negu nurodyta šiame ženkle. Kai nurodytas laikas, kelio ženklas galioja tik tuo laiku
543Zonos, kurioje draudžiama stovėti, pabaigaZonos, kurioje draudžiama stovėti, pabaigaPažymi vietą, nuo kurios negalioja kelio ženklo „Zona, kurioje draudžiama stovėti“ reikalavimai
544Stovėjimo zonos pabaigaStovėjimo zonos pabaigaPažymi vietą, nuo kurios negalioja kelio ženklo „Stovėjimo zona“ reikalavimai
545Riboto greičio zonos pabaigaRiboto greičio zonos pabaigaPažymi vietą, nuo kurios negalioja kelio ženklo „Riboto greičio zona“ reikalavimai
546TunelisTunelisTunelyje draudžiama važiuoti atbulam, apsisukti, sustoti arba stovėti. Sustojus eismui, vairuotojas privalo išjungti variklį
547Tunelio pabaigaTunelio pabaigaVieta, nuo kurios negalioja kelio ženklo „Tunelis“ reikalavimai
548StotelėStotelėMaršrutinio transporto sustojimo vieta
549Taksi stotelėTaksi stotelėLengvųjų automobilių taksi stovėjimo vieta
550Gyvenvietės pradžiaGyvenvietės pradžiaGyvenvietės pradžiaGyvenvietės pradžiaGyvenvietės, kurioje galioja eismo tvarką gyvenvietėse nustatantys Kelių eismo taisyklių (toliau – Taisyklės) reikalavimai, pradžia
551Gyvenvietės pabaigaGyvenvietės pabaiga Gyvenvietės pabaigaGyvenvietės pabaigaVieta, nuo kurios negalioja eismo tvarką gyvenvietėse nustatantys Taisyklių reikalavimai
552Gyvenamoji zonaGyvenamoji zonaUž kelio ženklo esančioje teritorijoje galioja Taisyklių reikalavimai, nustatantys eismo tvarką gyvenamosiose zonose
553Gyvenamosios zonos pabaigaGyvenamosios zonos pabaigaVieta, nuo kurios negalioja eismo tvarką gyvenamosiose zonose nustatantys Taisyklių reikalavimai
554„Stop“ linija„Stop“ linijaNurodo vietą, kur turi sustoti transporto priemonės esant draudžiamajam šviesoforo (reguliuotojo) signalui
555Automobilių keliasAutomobilių keliasKelio, kuriame galioja greitkeliuose nustatyta eismo tvarka, pradžia
556Automobilių kelio pabaigaAutomobilių kelio pabaigaKelio, kuriame galioja greitkeliuose nustatyta eismo tvarka, pabaiga
557Iškili saugumo salelėIškili saugumo salelėKelyje įrengta iškili saugumo salelė
558Priverstinio (avarinio) sustojimo vietaPriverstinio (avarinio) sustojimo vietaTransporto priemonės priverstinio (avarinio) sustojimo vieta
559Dviračių gatvėDviračių gatvėUž kelio ženklo esančiame kelyje galioja Taisyklių reikalavimai, nustatantys eismo tvarką dviračių gatvėje
560Dviračių gatvės pabaigaDviračių gatvės pabaigaVieta, nuo kurios negalioja eismo tvarką dviračių gatvėje nustatantys Taisyklių reikalavimai
  • 8(1). Galiojimo zoną turinčių nurodomųjų kelio ženklų Nr. 528–532 stovėjimo tvarkos reikalavimai galioja nuo nurodomojo kelio ženklo iki artimiausios sankryžos ar važiuojamųjų dalių sankirtos už nurodomojo kelio ženklo, kurios pažymėtos pirmumo kelio ženklais, kelio ženklais „Lygiareikšmių kelių sankryža“, „Sankryža su šalutiniu keliu“, „Šalutinis kelias iš dešinės“, „Šalutinis kelias iš kairės“ arba „Eismas ratu“, o gyvenvietėse, kai nėra nurodytos sankryžos ar važiuojamųjų dalių sankirtos, – iki gyvenvietės pabaigos, pažymėtos nurodomuoju kelio ženklu „Gyvenvietės pabaiga“.

• 8(2). Galiojimo zoną turinčių nurodomųjų kelio ženklų Nr. 528–532 stovėjimo tvarkos reikalavimai taip pat galioja nuo nurodomojo kelio ženklo iki kitų nurodomųjų kelio ženklų Nr. 528–532 arba draudžiamųjų kelio ženklų Nr. 332–335.